Κάθε εβδομάδα επιλέγουμε ένα θέμα προς συζήτηση. Το θέμα έχει επιλεχθεί είτε από τα παιδιά είτε από τη νηπιαγωγό.

Χρησιμοποιώντας το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο σχεδιάζουμε και αναπτύσσουμε δραστηριότητες Γλώσσας, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, Δημιουργίας και Έκφρασης(εικαστικά, δραματική τέχνη, μουσική, φυσική αγωγή) και Πληροφορική. 

ΓΛΩΣΣΑ

ΣΤΟΧΟΙ:

Προφορική επικοινωνία:

  • να διηγούνται/να αφηγούνται
  • να περιγράφουν
  • να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία
  • να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο

 Ανάγνωση:

  • να υιοθετούν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος γραφής
  • να ακούν και να κατανοούν μια διήγηση, ένα κανόνα παιχνιδιού
  • να απομνημονεύουν πολύ μικρά κείμενα
  • να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις μέσα σε κείμενα
  • να χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη της τάξης και να επιλέγουν βιβλία ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους
  • να εντοπίζουν τον τίτλο, το συγγραφέα και άλλα στοιχεία του βιβλίου

Γραπτή έκφραση:

  • να κατανοούν τη σημασία της γραφής ως μέσου επικοινωνίας(γράμματα, προσκλήσεις, κατάλογοι, κανόνες παιχνιδιού, συνταγές, παραμύθια, ποιήματα)
  • να γράφουν το όνομα τους στις εργασίες τους με κεφαλαία και πεζά γράμματα
  • να αντιγράφουν λέξεις που να εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες
  • να ενθαρρύνονται να γράφουν όπως μπορούν

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΣΤΟΧΟΙ:

  • να επεξεργάζονται ποσότητες, σχέσεις, σχήματα και αριθμούς
  • να ταξινομούν με βάση το χρώμα, το σχήμα, το μέγεθος
  • να μαθαίνουν τραγούδια και ποιήματα με αριθμούς, να παίζουν με τα δάχτυλα και να μετρούν
  • να εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις
  • να αναγνωρίζουν την αξία μικρών νομισμάτων και τη χρησιμότητα τους στις συναλλαγές
  • να αντιλαμβάνονται και να αναπαράγουν δεδομένα μοτίβα και να ονομάζουν απλά στερεά και ευθύγραμμα σχήματα

 

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ανθρωπογενές περιβάλλον)

ΣΤΟΧΟΙ:

  • να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση τους
  • να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας
  • να κατανοήσουν την αξία της ομαδικής εργασίας
  • να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητα τους αλλά και να εντοπίζουν τις ομοιότητες και διαφορές τους με τους άλλους και να τις σέβονται
  • να γνωρίσουν θρησκευτικές παραδόσεις
  • να μάθουν βασικούς κανόνες υγιεινής και προστασίας
  • να αντιλαμβάνονται την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου
  • να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το περιβάλλον
  • να ‘διαβάζουν’ απλά σύμβολα, σχεδιαγράμματα και χάρτες
  • να αντιληφθούν τη συμβολή των μέσων μεταφοράς και επικοινωνίας στη μετακίνηση και επικοινωνία των ανθρώπων, στη μεταφορά προϊόντων και την ανταλλαγή ιδεών
  • να γνωρίσουν βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής
  • να αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα απλών μηχανών και επινοήσεων στη ζωή μας
  • να αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία των γεγονότων
  • να αναπαριστούν γεγονότα σύμφωνα με τη χρονική τους ακολουθία
  • να αναπτύσσουν ενδιαφέρον για ιστορικά γεγονότα

 

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ(φυσικό περιβάλλον)

ΣΤΟΧΟΙ:

  • να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τον ανθρώπινο οργανισμό, για τους ζωικούς και φυτικούς οργανισμούς
  • να κατανοούν τη σημασία της παρατήρησης, των πειραμάτων
  • να αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα ορισμένων εργαλείων και οργάνων
  • να αναγνωρίζουν ορισμένες πηγές ενέργειας
  • να αντιληφθούν ορισμένες ιδιότητες των μαγνητών
  • να περιγράφουν μετεωρολογικά φαινόμενα

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΣΤΟΧΟΙ:

  • να πειραματίζονται με διάφορα υλικά και χρώματα
  • να κόβουν υλικά και να κάνουν κολάζ
  • να πλάθουν και να μορφοποιούν

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

ΣΤΟΧΟΙ:

  • να εκφράζονται με ελεύθερο δραματικό παιχνίδι
  • να εκφράζονται με αυτοσχεδιασμό και μίμηση
  • να παίζουν κουκλοθέατρο
  • να συνεργάζονται και να δημιουργούν από κοινού

ΜΟΥΣΙΚΗ

ΣΤΟΧΟΙ:

  • να αυτοσχεδιάζουν και να εκφράζονται μέσα από απλές μουσικές συνθέσεις
  • να εκφράζουν τη γνώμη τους και τα συναισθήματα τους για διαφορετικά μουσικά ακούσματα
  • να ακούν προσεκτικά μουσική και να αναγνωρίζουν μουσικά στοιχεία, όπως το ύψος, η διάρκεια και ο ρυθμός

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΤΟΧΟΙ:

  • να αναπτύσσουν την κινητικότητα τους
  • να αποδέχονται την τήρηση ορισμένων κανόνων ασφαλείας και να χειρίζονται κατάλληλα το εκπαιδευτικό υλικό
  • να αρχίσουν να αντιλαμβάνονται την έννοια της Ολυμπιακής Ιδέας και τη σπουδαιότητα των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΣΤΟΧΟΙ:

  • να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση
  • να αναγνωρίζουν τις κυριότερες μονάδες του υπολογιστή
  • να εντοπίζουν γράμματα και αριθμούς στο πληκτρολόγιο
  • να παίζουν με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης
  • να γνωρίζουν τη σωστή χρήση του υπολογιστή