Φέτος με τα παιδιά της Δ, Ε και ΣΤ δημοτικού καθώς και τους μαθητές του εικαστικού εργαστηρίου, ανακαλύψαμε πως οι καλλιτέχνες αντιλαμβάνονται τον κόσμο. Παράλληλα γνωρίσαμε έργα πολλών διάσημων καλλιτεχνών, που μας εμπνεύσανε για να δημιουργήσουμε τα δικά μας έργα τέχνης.

Είδαμε μερικές έννοιες της γεωμετρίας που αξιοποίησε ο Καντίνσκι στους πίνακές του και χρησιμοποιήσαμε τις έννοιες αυτές στις δικές μας ιδέες για έργα. Μάθαμε πως ο Έσερ συνδύασε την συμμετρία με την τέχνη και πως ο Μοντριάν δημιούργησε πίνακες με συνθέσεις που αποτελούνται από κάθετες και παράλληλες μαύρες γραμμές με χρώματα ανάμεσα τους.

 

Εμπνευστήκαμε από πορτραίτα διάσημων ζωγράφων όπως ο Πικάσσο, ο Μοντιλιάνι, ο Ματίς, ο Γουόρχολ, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι και φτιάξαμε μια σειρά από δικά μας υπέροχα πορτραίτα. Ο Ματίς επίσης μας συνόδευσε σε ένα όμορφο χρωματικό ταξίδι με την χρήση του κολλάζ. Η δημιουργία ενός ομαδικού κολλάζ με θέμα την μεσογειακή διατροφή, μας χάρισε ένα βραβείο στο διαγωνισμό της Γαλλοφωνίας. Εμπλουτίσαμε το καλλιτεχνικό μας λεξιλόγιο με μία σειρά από ασκήσεις που αφορούν την ανάπτυξη της προσωπικής χρωματικής γκάμας του κάθε παιδιού. Παίξαμε με το κενό στο φόντο των έργων μας, συνδυάζοντας πολλά διαφορετικά νέα μέσα. Δημιουργήσαμε μικρά γλυπτά με την χρήση του κόκκινου πηλού.

Προσπαθήσαμε να περιγράψουμε έννοιες όπως η μουσική μέσα στα έργα μας. Ζωγραφίσαμε την επιφάνεια αυτοσχέδιων κρουστών οργάνων που κατασκεύασαν τα παιδιά, με έμπνευση από την λαϊκή μας παράδοση. Το κάθε έργο που συναντήσαμε και θα συναντήσουμε στην αδιάκοπη περιπλάνηση μας στον κόσμο της τέχνης, μας εξοικειώνει με μια διαφορετική τέχνη και τεχνική, με έναν διαφορετικό τρόπο έκφρασης. Μέσα από απλά βήματα και αναλυτικές οδηγίες τα παιδιά κατάφεραν να φτιάξουν το καθένα το δικό του μικρό αριστούργημα.

Με εκτίμηση

Η δασκάλα των εικαστικών

Μάρθα Δημητροπούλου